دوشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۰
 ابزار 
نسخه چاپی
نقشه سایت
آمار بازدیدکنندگان
ارسال به دوستان
انتقادات و پیشنهادات انتقادات و پیشنهادات
افزودن به آدرس های برگزیده

 اخبار 
مصرف چای سبز در جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع اول موثر است
نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد: چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان قوی است که از ابتلا به دیابت نوع اول پیشگیری می‌کند و یا بروز آن را به تعویق می‌اندازد
پژوهشگران در این مطالعات، آنتی اکسیدان EGCG موجود در چای سبز را روی موشهای آزمایشگاهی مبتلا به دیابت نوع اول و سندرم ابتدایی «سجوگرن» که باعث آسیب غدد تولید رطوبت و در نتیجه خشک شدن دهان و چشم‌ها می‌شود را ‌مورد آزمایش قرار دادند.

استفان هسو، بیولوژیست سلول‌های مولکولی در کالج پزشکی جورجیا در رابطه با این یافته جدید گفت: مطالعات ما روی سندرم فوق متمرکز شد و بنابراین دریافتیم که EGCG نیز می‌تواند در پیشگیری یا تاخیر در بروز دیابت نوع یک وابسته به انسولین نقش شگفت انگیزی داشته باشد.

در موشها EGCG باعث کاهش شدت آسیب به غدد بزاقی در ارتباط با این سندرم می‌شود که هیچ درمان شناخته شده‌ای ندارد.

لازم به ذکر است، دیابت نوع اول و سندرم سجوگرن (Sjogren) از بیماریهای سیستم ایمنی خودکار بدن هستند که باعث می‌شوند بدن به خودش حمله کند.

اختلالات سیستم ایمنی خودکار سومین گروه شایع از بیماریها در آمریکا هستند که حدود هشت درصد از جمعیت این کشور را دچار می کنند.

شرح این آزمایشات در نشریه «لایف ساینس» منتشر شده است.
۵ بهمن ۱۳۸۷ ۱۷:۴۲

 

صفحه نخست | ویژه بیماران | معرفی خدمات درمانی | اخبار | درباره ما | پرسش و پاسخ | لینک سایت های مرتبط | راهنمای طبقات | ورود به سیستم | مشاهده ایمیل
طراحی سایت و پورتال، هاست، سرور اختصاصی - رادکام